I hate shopping

rebellen therese .

jag blir så trött, jag har inte tid, eller över huvud taget råd att shoppa.. En gång i tiden var det roligt, nu känns det som att man har all press i världen på sig, tex på morgonen eller när man ska ut genom vad man ska ha på sig.. Det känns fel, varför kan folk inte respektera varandra ändå?, samtidigt som man inte vill sitta och ha samma kläder varje dag så är det ändå ngot som ligger i det undermedvetna att det ska inte spela så här stor roll som det gör nu, i vissa fall kan jag förstå det också.. Men man vill nästan inte acceptera det även fast man själv sitter i en sån situation. Vad som är ännu värre är du det med att man kan döma folk efter vad man har på sig, jag vet jag vet jag har gjort det själv, men tänk efter, är inte det så sjukt patetiskt? Man kan inte klä sig fel, det finns inget rätt eller fel, alla har olika stilar, alla har olika personligheter, idéer, sätt. Låt det vara så då. Visst om man kanske inte tycker det är fint men ska det förstöra hela bilden av den människan då?. Folk som kommenterar om vad som någon har på sig, det är bara onödigt, tänk efter lite, vill man ha så får man ha så thats it..

Jobbigt kan det också vara när man äntligen äntligen har pengar och man har hittat den där perfekta tröjan som man vill köpa och delar med sig det till någon,  så har plötsligt hela skolan den, nej det är inte heller specielt kul. Det är kul att låna andras idéer på ett sätt, men inte att ta dom. Det stör mig att jag stör mig på det eftersom det igentligen inte är en spec stor grej.. men det sitter verkligen.. det gör det. ursh nästan så man skäms


för vad gör det igentligen ?

Härma idéer - Noo
Låna idéer  - JA


KÖTTA
Postat av: ninaa

du borde blogga oftare tycker jag(Y)

2009-05-09 @ 23:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0